2011. június 1., szerda

Ami pedig most a legkedvesebb számomra...

... az ez az achát lapból készült vörösréz medál.
Amikor az ásványboltban járok, mindig leállok nézegetni az achátokat, ezeket a nagy, lapos, csiszolt gyönyörűségeket... a mintázatuk "eredeti", a különleges színüket általában egy kis utólagos festéssel kapják.
Ez a darab, ha jól emlékszem, viszont még a saját színeiben pompázik... próbáltam sok képet készíteni róla, de egyiken sem látszik úgy, olyan szépnek, amilyen valójában. A közepénél egészen átlátszó, mint valami tejüveg, viszont egy picit más szögből opálos fénye van, és a kő eredeti kristályszerkezete szerint szórja a fényt...
Igazából írhatok én róla oldalakat... akkor is látni kell! :) (ha rákattintotok a képre, kiadja nagyobb méretben is, talán kicsit jobban látszik)




Az achátnak- mint minden ásványnak- különleges "erőket" tulajdonítanak. Egyesek szerint bátorságot, örömöt, boldogságot ad tulajdonosának, tehát alkalmazható letargia, depresszió ellen. Sőt, fizikai problémákra is javasolják, mint például emésztési, vagy keringési zavarokra.

Így vagy úgy, nekem sokkal jobb kedvem lett, amikor az este a kezembe vettem ezt a darabot, és elkezdtem tervezgetni a befoglalását ;)

(Méretei: a legszélesebb pontjain kb: 6.5 x 2.5 cm)



Nincsenek megjegyzések: